Mavo - Havo - Atheneum - Gymnasium
Panora Lyceum op What’s Next: een mooie ervaring

Tijdens de voorlichtingsavonden van What’s Next in de DRU Cultuurfabriek in Ulft en op het Graafschap College in Doetinchem presenteerden we ons aan leerlingen van groep 8, ouders, leerkrachten en andere geïnteresseerden. Er was veel belangstelling en de reacties waren enthousiast.

Al meteen bij binnenkomst van de voorlichtingslokalen konden de deelnemers zien waar het Panora voor staat: met een open blik de wereld in kijken. De posters op de wanden vormden een panoramisch landschap met daarop symbolen van onze onderwijskundige uitgangspunten. Ondanks de weidsheid van dit landschap en de hoeveelheid mensen in het lokaal was de setting intiem, de leerlingen zaten in een kring, rond een kompas, met een pinpoint als wijzer die een plek in de wereld aanwijst, een mooie vertaling van ons motto: Panora Lyceum, wereldwijzer.

We begonnen met een gesprek over kijken en vragen stellen, wat goed aansluit bij onze visie. Want bij een onderzoekende houding, hoort het stellen van vragen. Het was leuk om te zien dat leerlingen zo enthousiast deelnamen aan dit gesprek. Daarna kwamen de volgende onderwerpen aan bod: locatie en gebouw, mentoraat en ondersteuning, onderwijsaanbod (regulier én tweetalig), brugperiode van twee jaar, onderwijs in thema’s, gymnasium, uitblinkersprogramma PUUR, Unesco en “samen zijn we de school!”.

We hebben hele positieve reacties gehoord op tweetalig onderwijs op alle afdelingen en op onze lestijden: elke dag om 9.00 uur beginnen sprak erg aan. En dat gold niet alleen voor de leerlingen die van ver komen. Ook zagen we ouders en leerlingen blij worden van ons principe ‘alles voor iedereen’: voor leerlingen van alle afdelingen zijn er mooie, extra uitdagingen.

We hoorden veel terug over de fijne, warme sfeer tijdens de presentaties. Daar zijn we trots op. Op het Panora Lyceum vinden we het sociale aspect belangrijk: leren doe je van én met elkaar en iedereen mag er zijn!

Wij waarderen het enorm dat u zo’n belangstelling hebt getoond voor het Panora Lyceum en danken u voor uw komst. We laten u graag nog meer van het Panora Lyceum ervaren tijdens onze Open Dag en nodigen u dan ook van harte uit op de Holterweg 121 op 1 februari!
© 2024, Panora Lyceum. Alle rechten voorbehouden.